Exercitii fizice simple care te ajuta sa-ti incepi ziua in forta

170

Desi modul de viata sanatos si activ este din ce in e mai popular in zilele noastre, mai ales pentru barbati. Conform unui  studiu prestat de catre profesorul doctor James Levine la Clinica Mayo din Statele Unite, a sta pe scaun mai mult de sase ore este la fel de daunator pentru organism. Iti prezentam in randurile de mai jos ale articolul cele mai cunoscute exercitii fizice simple care te vor ajuta sa iti incepi ziua cu dreptul.

Aproape in fiecare dimineata ne trezim cu dureri de spate, gat si umeri, iar asta poate fi din cauza pozitiilor in care dormim sau din vina patului care poate aduce un discomfort la nivelul corpului. Aceste exercitii fizice simple iti vor fi de folos atunci cand una dintre afectiunile enumerate de mai sus isi pot face aparitia in corpul tau.

Exercitii fizice simple pentru umeri si piept

Statul la biroul si nu numai, in pozitia arcuita a umerilor atunci cand tastam face ca acestia sa se rotunjeasca, iar coloana vertebrala sta timp indelungat in pozitie fixa cu vertebrele in flexie ceea ce nu este sanatos.

Stand pe scaun, cu spatele drept si umerii trasi in spate, se asaza un picior peste celalalt, astfel incat glezna piciorului de sus sa stea asezata pe genunchiul piciorului de jos, ne spun editorii de la Andreea Raicu. Cu spatele drept, inclina-te in fata, avand grija la echilibru si incercand sa mentii umerii cat mai ridicati si drepti fara ca acestia sa se rotunjeasca.

Exercitii pentru omoplati si zona lombara

Tensiunea mare in partea de sus a spatelui este coninteresata unei slabiciuni musculare in zona lombara.

Cand stai in sezut, cu spatele drept, se ridic mainile drept in fata la nivelul umerilor. In acesta pozitie, se rotunjeste spatele, aplecandu-ne in fata cat de mult posibil. Revenind la pozitia initiala, se continua miscarea prin tragerea umerilor in spate si scoaterea pieptului in fata.

Exercitii fizice simple pentru incheieturi

Tastatura si mouse-ul sunt cei mai mari dusmani ai incheieturilor mainilor. Intinderea incheieturilor pentru a elibera tensiunea este foarte importanta pentru a preveni sindromul de tunel carpian.

Stand pe scaun, cu spatele drept, palmele se unesc in dreptul pieptului efectuand miscari de flexare si de rotatie foarte usor si delicat cu muschii relaxati, punand presiune pe fiecare incheietura a mainii. Aceleasi miscari se pot efectua si cu bratele intinse drept in fata la nivelul umerilor, explica site-ul Andreea Raicu. Flexarea degetelor este de asemenea foarte esentiala.

Exercitii pentru gat

Aceste exercitii sunt necesare atunci cand avem atentia captivata in ecranul computerului, fara a ne misca gatul pentru un timp indelungat.

Stand in sezut pe scaun, cu spatele cat mai drept, se plaseaza mana dreapta pe cap si se ghideaza coborarea capului spre umarul drept. Acelasi exercitiu il repeti si cu bratul stang, coborand capul spre stanga.

Exercitii fizice simple pentru picioare

Esentialul acestui exercitiu este flexarea picioarelor si relaxarea soldurilor, pentru a elibera tensiunea provocata de unghiul de 90° al picioarelor.

Cu un picior pe podea si cu tibia piocrului celuilalt pe sezutul scaunului, se realizeaza o miscare de glisare si se impinge scaunul in spre partea din spate, in asa fel incat sa putem mentine greutatea corpului pe talpa de pe podea. Genunchiul se flexeaza usor pentru a facilita intinderea muschilor.

Acum, ca ai descoperit cum sa iti incepi ziua in forta doar cu cateva exercitii fizice simple, te invitam sa citesti si despre ce sa NU accepti intr-o relatie de cuplu: 7 lucruri inadmisibile in dragoste.

Sursa foto: iStock.com

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.