Cum sa demarezi o afacere cat timp esti inca angajat

0
1297

Ideea de a avea propria afecere este un deziderat pe care multi domni incearca sa il puna in practica, daca se poate cat mai repede cu putinta , iar motivele sunt numeroase : dorinta de a fi propriu tau stapan  -ar zice unii, dorinta de a face ceea ce iti doresti-ar zice altii, dorinta de a trai in siguranta , sau cea de a castiga mai bine.

Si pana la urma, aceasta idee/dorinta este media ponderata a mai sus –amintitelor deziderate .

afacere

Daca insa domnii respectivi au deja un servicu  dar totodata doresc  sa–si dezvolta propria afacere, atunci, stiind ca :

  • < valoarea nu asteapta ca anii s-o masoare > ;
  •  inteligenta, curajul,  corectitudinea, rabdarea  sunt  calitati/virtuti ale oricarui domn iar acum aveti nevoie de acestea la potential maxim  ;
  • desi acest nou modus vivendi va va afecta, poate uneori coplesi pe moment, gandindu-va insa ca rezultatele vor fi pe masura aspiratiilor dumneavoastra , porniti cu incredere si entuziasm la drum !

E  de la sine inteles ca excludem aici o serie de activitati care se desfasoara atat  <la stat > , cat si <in privat >, ele completandu-se ( medic spital/ cabinet privat)

Ne referim la o activitate pe care un tanar domn doreste sa o desfasoare , poate asemanatoare, poate diferita de  cea pe care o desfasoara in prezent .

Daca v-ati gandit ca  doriti sa incepeti o activitate, o perioada de gandire, informare, este absolut necesara.

Presupunem insa ca stiti ce va doriti, ca deja ati vazut cum se desfasoara activitati similare ;  Acet traseu clasic reprezinta una dintre  metodele de abordare, deci nu este singura cale ; puteti aborda si „frontal”, rapid, conjunctural, daca va surade vreo sansa , dar nu mizati pe aceasta ci doar sesizati-o/fructificati-o !

Important de stiut :

1) Relatia cu firma la cere inca lucrati

–   trebuie  sa fiti acealasi om de baza  la acea firma;

–   servicul pe care il desfasurati inca va trebui sa fie privit la fel de serios  ca inainte de incoltirea /demararea acestei idei/afaceri ;

2) Domeniul de activitate ales

– domeniul de activitate ales trebuie sa fie unul atat pe gustul dumneavoastra, pe masura capacitatii dumneavoastar de a-l gestiona , dar si pe masura cerintelor pietei, si, nu in ultimul rand trebuie sa tina cont de suma de bani  pe care o puteti investi in aceasta afacere ;

Acest domeniu de activitate   poate fi unul specific unei pasiuni  mai vechi, unor aptitudini (  cursuri de dans de societate de exemplu) , sau…conjunctural ( service auto, daca tocmai ati primit o parcela de teren pe care puteti construi o hala  si aveti  un prieten mecanic auto care nu are sediu )

– studiul de marketing va fi necesar, dar nu trebuie sa vadescurajati daca alte persoane desfasoara o activitate similara cu cea pe care doriti dumneavoastar sa o desfasurati; ganditi-va ca o sa o faceti mai bine decat ei !

3) Timp alocat pentru noua afacere

– alocati noii afaceri un numar de ore /zi sau in weekent, puneti lucrurile in ordine, programati-va intalniri de afaceri ;

– un lucru extrem de important , informati-va , cititi, despre domeniul pe care il veti aborda

4)  Sfaturi , discutii…

– puteti vorbi…partial, despre activitatea pe care ati planuit sa o inceperti, cu prietenii, colegii, in sensul ca va doriti sa faceti asa ceva, fara a da insa detalii, fara a preciza concret/exact cand anume veti dori sa plecati de la firma unde inca mai lucrai ; nu uitati ca exista prieteni si …<prieteni >

– sunt mai utile sfaturile cu persoane competente si care va pot fi de ajutor : economisti, avocati, manageri ;

5) Constituirea firmei, demarare

– e  de la sine intels ca  orice noua afacere, daca nu este o adevarata < lovitura >- ca sa zicem asa, are nevoie de un timp : constituirea firmei, inceperea efectiva a activitatii, desfasurarea acesteia, intalniri, coordonare activitate, punere in practica, etc., asa ca insusi acest demaraj necesita timp .

– exista activitati care presupun o finantare initiala mare,  dar acest lucru este mai complex ; puteti incepe cu o actiuvitate care necesita o finantare medie, demarati-o, vedeti cum merge si apoi treceti la alte etape ( atragere de Fonduri Europene, de exemplu)

6) Mentinerea echilibrului

– echilibrul intre activitatea  pe care inca o desfasurati si cea pe care v-ati propus sa o desfasurati in noua dumneavoastra afacere este absolut necesar !

Sunteti un om de onoare, bine pregatit profesional, pe care se bazeaza atat seful dumneavoastar cat si colegii, asa ca nu puteti trisa !

De asemenea , noua dumeavoastr activitate, noii colaboratori au asteptatri de la dummneavoasta , asa ca nu ii dezamagiti !

Relaxati-va, aveti grija sa fiti in forma !

7) Delegarea unor sarcini, gestionarea noii situatii

Pentru ca trebuie sa fiti echilibrat, stapan pe situatie, aveti nevoie de cateva   persoane pe care sa va puteti baza, care pot face lucruri simple, concrete, dar care  dumneavoastra v-ar lua prea mult timp . Si aici ma refer atat la activitati <domestice>, cele lagata de casa, cat si la unele mici servicii legate de noua firma .

Gestionarea noii situatii se va face de catre dumneavoastra, cu ajutorul oamenilor <de baza > Pana la urma chiar bunica poate fi de ajutor daca va plateste facturile si gateste bine !

Cel mai greu este …inceputul ! Apoi, pas cu pas lucrurile se vor aranja, aseaza, dumneavoastra veti putea imbratisa noua afacere si va puteti lua la revedere de la fostii colegi care pot deveni- de ce nu- noii dumneavoastra clienti.

Si ar fi frumos ca in locul unui party de adio sa ii invitati la cel de inaugurare a noii firmei .

Sursa foto: aici